viernes, 7 de octubre de 2011

ELS PERIFÈRICS

3.3 Esbrina què és la UCP. Enumera els elements
que la componen i descriu quines funcions fa.

La unitat central de processament o CPU o simplement el processador o microprocessador, és el component de l'ordinador i d'altres dispositius programables, que interpreta les instruccions contingudes en els programes i processa les dades. Els CPU proporcionen les característiques fonamentals de l'ordinador digital i són un dels components necessaris trobats a les computadores de qualsevol temps, junt amb l'emmagatzemament primari i els dispositius d'entrada/sortida. Es coneix com a microprocessador la CPU que és manufacturada amb circuits integrats. Des de mitjan els anys 1970, els microprocessadors d'un sol xip han reemplaçat gairebé totalment tots els tipus de CPU, i avui en dia, el terme "CPU" és aplicat usualment a tots els microprocessadors.

Els diferents elements que la componen son:

Unitat aritmetico-lògica: Realitza una operació segons l'opcode indicat per la Unitat de Control. Aquesta operació pot ser aritmètica , Lògica , o un desplaçament dels bits de la variable.

 Unitat de control: Unitat incluida a la CPU encarregada de llegir les instruccions màquina guardades en la memoria principal i de generar les senyals de control necessàries per controlar i coordinar la resta de les unitat funcionals d'un ordinador amb el propòsit de executar les instruccions llegides.

Registres: Són petites unitats que emmagatzemen dades del processador, la capacitat dels registres serà una o una altra. Per exemple en arquitectures de 64 bits, els registres són de 64 bits. En processadors Pentium, són de 32 bits. I en microcontroladors, acostumen a ser de 8 bits. Es poden implementar amb flip-flops o, actualment, amb fitxers de registres.

Memòria cau: Com que l'accés a memòria principal és molt lent en comparació amb les velocitats del processador, en processadors amb certes prestacions s'acostuma a usar una memòria a mig camí que manté una còpia de les dades de memòria, anomenada memòria cau, per suavitzar aquesta diferència de velocitats.









4. Descobreix quins processadors s’estan
instal·lant actualment en els ordinadors que es
venen a les botigues d’informàtica.

Els processadors que s’estan instal·lant avui en dia són el Pentium i el Pentium II, processadors xeon,etc.
Els processadors vectorials: els processadors vectorials s'ocupen de múltiples peces de dades en el context d'una instrucció, això contrasta amb els processadors escalessis, que tracten una peça de dada per cada instrucció.
 Microprocessadors de 64 bits: Aquests microprocessadors compatibles amb x86 podien executar el codi de les antigues aplicacions de 32 bits sense problemes de velocitat i també el codi dels nous programes de 64 bits. Només alguns sistemes operatius com Windows XP Professional x64 Edition, Windows Vista x64, Linux, BSD o Mac OS X podien executar codi natiu de 64 bits, i aprofitar al màxim les potencialitats d'aquests microprocessadors.
Processadors Xeon: Els processadors Xeon de gama alta d'Intel que es munten al sòcol LGA771 són de doble nucli, com també és el cas dels Intel Core 2 Extreme QX9775 que s'utilitzen en els Mac Pro d'Apple i en la placa mare Intel Skulltrail d'Intel
 Processadors Pentium: El processador Pentium és un membre de la família Intel de processadors de propòsit general de 32 bits. el seu rang d'adreces és de 4 Goctetos de memòria física i 64 octets de memòria virtual. Proporciona unes prestacions més elevades gràcies a una arquitectura molt més optimitzada . Processadors Pentium II En aquest processador es combinen els avanços de l'arquitectura Intel P6 amb les extensions del conjunt d'instruccions de la tecnologia MMX™ per oferir un rendiment excel·lent en les aplicacions de PC actuals i del futur. A més, el processador Pentium II proporciona un notable rendiment per al programari avançat de comunicats i multimèdia, incloses potents funcions de tractament d'imatges i gràfics realistes, videoconferències i la possibilitat d'executar vídeo de ple moviment i a tota pantalla.











 5. Explica quina és la funció dels perifèrics i
com els classificaries.

La funció dels perifèrics proporcionen a l’ordinador informació externa o interna per a processar-la o emmagatzemar-la. Classificació:
Perifèrics d'entrada: teclat, ratolí, escàner,...
Perifèrics de sortida: pantalla, impressora, altaveus,...
Perifèrics d'emmagatzematge: guarden programes i dades (memòria externa). Unitats de discs i cintes magnètiques. Hi ha dos tipus d'unitats de disc: flexible i disc dur.







PREU: 30$  
  Connexió amb cable USB

Peus ajustables                              
Òptima relació qualitat-preu.


REQUISITS:
Vista o *WXP
Disc dur 60*gb 
 port USB 






PREU : 58.89$
- Tecnologia sense fil avançada de 2,4 *GHz
- Administració d'energia intel·ligent
REQUISITS:
- PC amb Windows XP, Windows Vista, o Windows 7- Port USB
 
 
 
 
 
 
PREU: 5$
 Òptic Ergonòmic 9 x 3 x 5 cm | 60 *gr. Adaptable per a destres o esquerrans. Rueda i desplaçament silenciós. Ús de fins a 1.000.000 vegades Requisits del sistema: IBM PC *Pentium 233 compatible o major Windows 7/XP/Em/2000/98
 
 
 
 
 PREU:21,45$
GRANS DIMENSIONS
PER ORDINADOR SOBRETAULA
FET AMB UNA FITXA DE LLEC
DIMENSIONS DE 9.5×3.2×5.5 CENTÍMETRES
 


PREU:9,95$
 Resolució 500K píxels:
8 Mega Píxels en fotos (programari)
5 Mega Píxels en vídeo (programari)
Connexió USB 2.0
Color Negre
Requisits del sistema
Windows 98/2000/EM/XP/Vesteixi
USB 2.0
Unitat de CD-ROM
RAM 64 MB
Espai lliure *HDD de 200 MB
Targeta vídeo que suporti Direct X
Contingut
Càmera USB
Guia de l'usuari
CD *driver
Uns altres
Perfecta per a portàtils i monitors LCD
Funció d'enregistrament de vídeo
Lent de cristall de 5 capes
Micròfon
Botó de captura instantània
Grandària mini per a una gran portabilitat
Abraçadora perfecta per al PC de sobretaula, el monitor LCD i el portàtil
Sensor 1/4 CMOS
4 LEDs blancs
 PRECIO:13,25$



Sensor: Sensor d'imatge VGA (640 x 480) CMOS
Resolució de vídeo: Fins a 800 x 600 píxels
Resolució de foto: Fins a 800 x 600 píxels
Velocitat de fotogrames: Fins a 30 fotogrames per segon a 800 x 600 píxels
Funciona amb unitats pròpies de Windows® per un Plug & *Play immediat
Enfocament fix
Base adaptable 
 
                                                                                    Longitud del cable: 1,5 metres / 4,9 peus 
                                                                                    USB d'alta velocitat USB 2.0 Hi-Speed
Requisits
 Processador Pentium® 4 d'Intel® a 1,8GHz, Athlon™ XP 1800 
 d'AMD o equivalent
Microsoft® Windows® XP (SP2, SP3, 32 bits o 64 bits) / Windows Vista® (SP1, SP2, 32 bits o 64 bits) / Windows® 7 (32 bits o 64 
bits)
Apple® Macintosh® US X 10.5
Linux® Kernel 2.6
512 MB RAM
Port USB 2.0
500 MB d'espai lliure en el disc
 Requereix Live! Central 2 (versió Lite) per a la seva instal·lació, 
que es pot descarregar de la web

Contingut del paquet

Webcam Creative Live! Cam Sync
Guia d'inici ràpid en diversos idiomes


Programari

Live! Central de Creative 2 (versió Lite)
◦Control parental
◦Pujar enllaç a YouTube i Photobucket
 
 


 
 
 
PREU: 210,67$
 Tractament de documents i mitjans

Grandària màxima de l'original: *Letter A (216 x 279 mm)/A4 (210 x 297 mm)  
 
Tipus d'original: Fulles  
Grandària màxima de la còpia: 216 x 356 mm
Pes mínim de la còpia: 64 
Pes màxim de la còpia: 300 g/m2
Grandàries de foto sense vores: (216 x 279 mm), A4 (210 x 297 mm), 100 x 150 mm, 130 x 180 mm, 200 x 250 mm


Capacitat estàndard de paper: 100 fulles

Detalls de tractament de documents i mitjans: Safata d'entrada - 100 fulles

Detalls de velocitat:

Impressió : fins a 7 ppm - B/W
Impressió : fins a 4.8 ppm - color, Impressió : 56 segons ( 10 x 15 cm (4"x6") ) - foto

Connectivitat del pc

Disponibilitat de la connexió del PC:

Connexió PC: Hi-Speed USB

Suport del sistema operatiu: MS Windows XP, MS Windows Vista, MS Windows 2000 Professional, Apple *Mac US X 10.3.9 - 10.5.x

Programari inclòs: Controladors i utilitats, Cànon Photo Optimizer Pro, Cànon Image Optimizer, Cànon Photo Noise Reduction, Cànon Easy-PhotoPrint EX, Cànon MP Navigator EX 
 
 
 
PREU: 210,63$
Impressió
Duplexador automàtic: Sí

Tipus de tinta: Cànon ChromaLife100+


Grandària mínima de gota de tinta: 1 pl


Velocitat màxima d'impressió: Fins a 12.5 ipm (mico) / fins a 9.3 ipm (color)


Resolució màxima d'impressió: 9600 x 2400 ppp (color)


Tecnologia d'injecció de tinta: Cànon FINI (Full-lithography inkjet Nozzle Engineering)

Còpia

Funcions de còpia: Gutter Shadow Correction, 2 en 1, BorderFree, 4 en 1, ajustar a pàgina, Preset Copy Ràtios, Còpia amb eliminació de marc


Dúplex automàtic: Sí


Nº màxim de còpies: 99


Reducció màxima del document: 25%


Ampliació màxima del document: 400%


Mitjos tons d'escala de grises: 256


Velocitat de còpia màxima: 6.7 ppm (color)

Memòria

Memòria flaix suportada: Memory Estic, CompactFlash, Targeta de memòria SD, MultiMediaCard, Memory Estic PRO, Memory Estic Duo, IBM Microdrive, MultiMediaCardplus, Memory Estic PRO Duo, SDHC Memory Card

General

Pes: 11.7 kg


Altura: 21.8 cm


Profunditat: 44.8 cm


Amplària: 49.1 cm


Funcions de màquina d'oficina: Impressió des de targeta de memòria, enregistrament en targeta de memòria, imprimir des d'unitat flaix USB, gravar en unitat flaix USB, d'escàner a correu electrònic, Acte Photo Fix II


Tecnologia d'impressió: Raig de tinta - color - foto


Tipus de fax: Paper normal


Tipus de copiadora: Digital


Tipus de dispositiu: Fax / copiadora / impressora / escàner

MPN: 4894B010AA





6. Com es pot classificar el software? Quines
diferències trobes entre els diferents grups?
 Es classifica en 2 parts: 1. PROGRAMARI DE SISTEMES
2. SOFWARE DE APLICACIÓ
1. PROGRAMARI DE SISTEMES: Són aquells programes que permeten la administració de la part física o els recursos de la computadora, és la que interactua entre l'usuari i els components maquinari de l'ordinador. Es classifiquen el Sistemes Operatius Monousuarios i Multiusuarios.  
2.PROGRAMARI DE APLICACIÓ:Són aquells programes que ens ajuden a tasques específiques com edició de textos, imatges, càlculs, etc. també coneguts com a aplicacions. Programari d'Ús General El programari per a ús general ofereix l'estructura per a un gran nombre d'aplicacions empresarials, científiques i personals. El programari de full de càlcul, de disseny assistit per computadores (CAD), de processament de text, de maneig de Bases de dades, pertany a aquesta categoria. La majoria de programari per a ús general es ven com a paquet; és a dir, amb programari i documentació orientada a l'usuari ( manuals de referència, plantilles de teclat i altre ). Programari d'aplicacions El programari d'aplicació aquesta dissenyat i escrit per realitzar tasques específiques personals, empresarials o científiques com el processament de nòmines, l'administració dels recursos humans o el control d'inventaris. Totes aquestes aplicació és processen dades (recepció de materials) i generen informació (registres de nòmina). per a l'usuari.









7. Amplia la informació sobre les aplicacions
que apareixen en «Software d’aplicació» i que
no coneixes.

El software d’aplicació és el que fa que l’ordinador coopere amb l’usuari en la realització de feines com gestionar comptabilitat o escriure un text com aquest.                                                                                       
  La diferencia entre els programes d’aplicació i els sistemes es troba en que el sistema ajuda a l’usuari a relacionar-se amb la màquina i fer un ús més còmode de l’ordinador i els d’aplicació són programes que ajuden al usuari a fer les feines que hem dit abans.                                                              
A aquest software d’aplicació es pot veure com pot ajudar un ordinador a fer les activitats humanes, ja que la màquina allibera a l’usuari de feines repetitives.                                                                                      Els programadors d’aplicacions, a diferència de programes de sistemes, no necessiten conèixer a fons el mode de funcionament intern del hardware.                                                                                                                 
Sols coneixent les necessitats d’informació de les seues aplicacions i com utilitzar el sistema operatiu per aconseguir satisfer estes necessitats.                                         
          
Els sues programes tenen que ser independents del hardware específic que s’utilitze i tenen que ser transportats sense grans problemes d’adaptació a altres ordinadors i altres entorns operatius.                                
 Dins dels programes d’aplicació podem fer distincions entre aplicacions verticals, de finalitat específica per a un tipus determinat d’usuaris, segons les seues professions, i aplicacions horitzontals, d’utilitat per a una ampla gama d’usuaris de qualsevol tipus.                                                          
Alguns exemples de software d’aplicació són:
-Processadors de text. (Bloc de notes).
- Editors (Photoshop).
-Fulles de càlcul (MS Excel).
-Sistemes gestors de bases de dades (MySQL).
-Programes de comunicacions (MSN Messenger).
- Paquets integrats. (Ofimàtica: Word, Excel, PowerPoint…)
- Programes de diseny asistit per l’ordinador

jueves, 29 de septiembre de 2011

QUÈ ÉS LA INFORMÀTICA?


La Informàtica:  és la ciència o tècnica relativa a la tecnologia que estudia el tractament automàtic de la informació utilitzant dispositius electrònics i sistemes computacionals
En el que avui dia coneixem com a informàtica hi influeixen moltes de les tècniques i de les màquines que l'home ha desenvolupat durant la història per donar suport i potènciar les seves capacitats de memòria, de pensament i de comunicació. D'entre aquestes màquines cal destacar l'ordinador.
En la informàtica hi convergeixen els fonaments de les ciències de la computació, la programació i les metodologies pel desenvolupament de programari, així com els tòpics selectes d'electrònica. S'entén per informàtica la unió sinèrgica del còmput i de les comunicacions.
La informàtica s'utilitza en múltiples tasques, per exemple en l'elaboració de documents, en el control de processos i robots industrials, en telecomunicacions i vigilància, en el desenvolupament de jocs, etc.
El mot Informàtica prové del de informatique, paraula francesa, creada per l'enginyer Philippe Dreyfus als anys cinquanta, i que deriva de la fusió de information i automatique.









   L' arquitectura de computadors : és le disseny conceptual i l'estructura operacional fonamental d'un sistema de computador. És a dir, és un model i una descripció funcional dels requeriments i les implementacions de disseny per diverses parts d'una computadora, amb especial interès a la forma en la qual la unitat central de procés (CPU) treballa internament i accedeix a les direccions de memòria.
També sol definir-se com la forma de seleccionar i interconnectar components del maquinari per crear computadores segons els requeriments de funcionalitat, rendiment i cost.
La segmentació d'instruccions és similar a l'ús d'una cadena de muntatge a una fàbrica de manufacturació. A les cadenes de muntatge, el producte passa a través a de diverses etapes de producció abans de tenir el producte acabat. Cada etapa de la cadena està especialitzada en una àrea específica de la línia de producció i porta a terme sempre la mateixa activitat. Aquesta tecnologia és aplicada al disseny de processadors eficients. A aquests processadors se'ls coneix com pipeline processors.
Un pipeline processor està compost per una llista de segments lineals i seqüencials on cada segment porta a terme una feina o un grup de tasques computacionals.
Les dades que provenen de l'exterior s'introdueixen al sistema per ser processades. La computadora realitza operacions amb les dades que té emmagatzemades a la memòria, produeix noves dades o informació per a ús extern.
Les arquitectures i els conjunts d'instruments es poden classificar considerant els següents aspectes:
-Emmagatzemament d'operands a la CPU: on s'ubiquen els operands a la part de la memòria.
-Número d'operands explícits per instrucció: quants operands s'expressen en forma explícita en una instrucció típica. Normalment són 0, 1, 2 i 3.
-Posició de l'operand: Pot qualsevol operand estar a la memòria?, o deuen estar alguns o tots en els registres interns de la CPU. Com s'especifica la direcció de memòria (modes de direccionament disponibles
-Operacions: Quines operacions estan disponibles en el conjunt d'instruccions.
-Tipus i mida d'operands i com s'especifiquen.

John von Neumann (Nom original hongarès, Margittai Neumann János Lajos) (budapest, 1903 - Washington, 1957) : científic, físic i matemàtic. Considerant per alguns com un dels més importants científics del segle XX.





   



  Un llenguatge de programació: és un llenguatge informàtic usat per controlar el comportament d'una màquina, normalment un ordinador. Cada llenguatge té una sèrie de regles sintàctiques i semàntiques estrictes que cal seguir per escriure un programa informàtic, i que en descriuen l'estructura i el significat respectivament. Aquestes regles permeten especificar tant la classe de dades amb què treballarà el programa com les accions que realitzarà. 
Mentre que alguns llenguatges es defineixen per una especificació formal (un document), altres són definits oficiosament per una implementació concreta (un compilador).



Una xarxa informàtica:  és un grup interconnectat de computadors. La finalitat principal per la creació de una xarxa és compartir els recursos i la informació en la distancia, assegurar la confiabilitat i la disponibilitat de la informació, augmentar la velocitat de transmissió de les dades i reduir el cost general d'aquestes accions.
Les xarxes es classifiquen segons el nivell en què es du a terme la comunicació. Així, per exemple, hi ha xarxes a nivell físic (LAN, Ethernet..), xarxes informàtiques virtuals que corren sobre Internet, etc. Hi ha dues grans maneres de classificar els nivells, el model OSI i el model TCP/IP.El model OSI, estructura cada xarxa en 7 capes amb funcions concretes però relacionades entre elles, el model TCP/IP es redueix a 4 capes. Altres classificacions, vistes a continuació, són: per escala, per relació funcional o per topologia.




      El sistema operatiu: és el conjunt dels diferents programes que controlen el funcionament d'un ordinador. Les seves funcions, entre d'altres, consisteixen a gestionar les transferències d'informació internes, procurar la comunicació de l'ordinador amb els operadors, controlar l'execució dels programes amb la detecció dels errors, encadenar automàticament les feines, optimitzar els recursos (memòria, unitat aritmètica, etc), carregar i descarregar automàticament els programes en funció de l'espai de memòria i dels diferents perifèrics.[1]
El sistema operatiu és el programari responsable de gestionar els recursos en un terminal (ja sigui un ordinador personal, un telèfon mòbil, etc). El sistema operatiu actua com a amfitrió dels diversos programes d'aplicació que normalment corren sobre una màquina. Una de les principals funcions és gestionar els detalls de l'operació del maquinari, de manera que els diversos programes no se n'hagin d'ocupar, alleugerint i fent més fàcil així el procés de programació d'aquestes aplicacions. La gran majoria d'ordinadors, des de telèfons mòbil, ordinadors personals, videoconsoles fins a supercomputadors, usen algun tipus de sistema operatiu.



 La intel·ligència artificial (IA):  és una part de la informàtica, dedicada al desenvolupament d'algorismes que permet a una màquina (habitualment un computador) prendre decisions intel·ligents o, si més no, comportar-se com si tingués una intel·ligència semblant a la humana.
Determinar si un ordinador realment es comporta de manera intel·ligent és complex. Hi ha moltes definicions de què és exactament la intel·ligència artificial. La més estesa és la de John McCarthy (1995), que afirma que "és fer que una màquina es comporti d'una manera que seria considerada intel·ligent en un humà."
Es considera l'avi de la intel·ligència artificial al britànic Alan Turing que, al llarg de la Segona Guerra Mundial i sota els auspicis del servei d'intel·ligència britànic, va començar a fonamentar les bases del que avui coneixem com a intel·ligència artificial.
Existeixen diferents tipus de coneixement i mitjans de representació del coneixement. El qual pot ser carregat en l'agent pel seu dissenyador o pot ser après pel mateix agent utilitzant tècniques de aprenentatge.
També es distingeixen diversos tipus de processos vàlids per obtenir resultats racionals, que determinen el tipus de agent intel·ligent. De més simples a més complexos, els cinc principals tipus de processos són:
  • Execució d'una resposta per defecte per cada entrada (anàlogues a actes reflexos en éssers vius). 
  • Recerca de l'estat requerit en el conjunt dels estats produïts per les accions possibles.









viernes, 16 de septiembre de 2011

BENVINGUTS AL MEU BLOG

Hola! Sóc la Nerea i aquest es el meu blog. Aquest blog le fet per l'asignatura d'informàtica. En la meva opinió es una activitat nova per a probar, i és una nova experiencia. 
El títol del meu blog es "DEIXA PASSAR EL TEMPS", aquest títol es una frase que utilitzo molt en la meva vida quotidiana, per a ajudar a la gente que te problemes amb coses... El millor que pots fer es deixar passar el temps, perque quan el temps passa surt el seu benefici, o no? 
Amb aquest blog el que ens volen transmetre es aprendre a saber més coses sobre internet, apart es obligatori per a la materia d'informatica, per a presentar les activitats i aprovar la materia.
A mi m'agrada bastant fer aquest blog, ja que m'agrada molt navegar en internet, puc tenir un compte més en internet. Penso que aixó sera una nova expèriencia...